Ayşegül Özsomer

Koç Üniversitesi öğretim görevlisi Özsomer’e en iyi makale ödülü!

Doç. Dr. Özsomer ile Prof. Dr. Matsuno, ödüllerini, 6 Ağustos 2011 tarihinde San Francisco'da gerçekleştirilecek bir törenle alacak...

 

Koç Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ayşegül Özsomer’in, Amerikan Pazarlama Derneği Girişimcilik Pazarlaması Özel İlgi Grubu’ndan Prof. Dr. Ken Matsuno ve Prof. Dr. John T. Mentzer’in birlikte kaleme aldığı, "Girişimcilik Eğilimi ve Pazar Odaklılığın İş Performansına Etkileri" adlı makalesi ‘2011 Gerry Hills En İyi Makale Ödülü'ne layık görüldü.

 

Koç Üniversitesi Öğretim üyesi Doç. Dr. Ayşegül Özsomer ile Amerikan Pazarlama Derneği Girişimcilik Pazarlaması Özel İlgi Grubu’ndan Prof. Dr. Ben Matsuno ve Prof. Dr. John T. Mentzer ’in (1951–2010) birlikte kaleme aldığı, "Girişimcilik Eğilimi ve Pazar Odaklılığın İş Performansına Etkileri" (Journal of Marketing, Pazarlama Dergisi, 2002-Temmuz; sayı: 66:18–32) adlı makale, ‘2011 Gerry Hills En İyi Makale Ödülü'nü kazandı.

Girişimcilik eğilimi rolünün firma performansını artırmada pazar odaklılığı etkisini artırma rolü üzerine bir araştırma akımının başlamasına sebep olan makale, bugüne kadar 95 SSCI ve 230 Google Scholar atıfı aldı.

Prof. Dr. Matsuno ve Doç. Dr. Özsomer, ödüllerini 6 Ağustos 2011 tarihinde San Francisco'da gerçekleştirilecek Amerikan Pazarlama Derneği konferansı sırasında yapılacak bir seremoniyle alacak.

Gerald E. Hills, girişimcilik pazarlaması konusunda yaptığı araştırma ve uzmanlığının yanı sıra özellikle fırsat tanıma üzerine çalışmalarıyla yaygın olarak kabul görüyor.

Gerald Hills ‘Girişimcilik Pazarlaması En İyi Makale Ödülü’ her yıl girişimcilik pazarlamasında önemli bir etki yaratan ‘en iyi makalenin’ yazarlarına veriliyor. Aday makaleler; girişimcilik pazarlaması konusunda geçmiş 10 yılda hakemli yayınlarda yayınlanmış makaleler arasından seçiliyor.

 

Doç. Dr. Ayşegül Özsomer Hakkında

 

Doç. Dr. Ayşegül Özsomer pazarlama alanında doktora derecesini 1993 yılında Michigan Eyalet Üniversitesi’nden almıştır. Amerika Birleşik Devletleri’nde araştırma, danışmanlık ve akademisyenlik çalışmalarına devam ettikten sonra 1997 yılında yurda dönerek Koç Üniversitesine katılmıştır. Koç Üniversitesi’nde Pazarlama Yönetimi, Global Pazarlama, Marka Yönetimi derslerini doktora, lisans, yüksek lisans ve yönetici eğitimlerinde vermektedir. Araştırma konuları pazar odaklılık, ekonomik krizlerde uygulanması gereken pazarlama stratejileri, markaların global-bölgesel yönetimi konularına odaklanmıştır. Araştırmaları Journal of Marketing, International Journal of Research in Marketing, Journal of International Marketing gibi saygın bilimsel dergilerde yayınlanmış ve pek çok ödül kazanmıştır. Dr. Özsomer gelişmekte olan pazarlardan (Hindistan, Çin, G. Kore, Meksika ve Türkiye) nasıl başarılı bölgesel/global markalar çıkarılır konusundaki çalışması 2012 yılında McGraw Hill tarafından kitap olarak basılacaktır. Özsomer 2002–2003 akademik yılını University of California- Los Angeles (UCLA) 2008–2009 yılını ise University of Michigan-Ann Arbor’da geçirmiştir.

Haber linki: http://www.abbasguclu.com.tr/egitim/koc_universitesi_ogretim_gorevlisi_ozsomere_en_iyi_makale_odulu.html

Back to main page